الثلاثاء، 29 مارس 2022

دلالة لفظ أمسكوهن أو فارقوهن في سورتـيي الطلاق 5هـ والبقرة 2هـ =نركي= H. H.5. ve H. H. H. el-Bakara surelerinde geçen “Onları yakaladı veya ayırdı” kelimesinin anlamı

 

22 Ağustos 2021 Pazar

Al-Talak Suresi 5 AH ve Al-Bakara 2 AH'de "Amskohn" kelimesinin önemi

H. H.5. ve H. H. H. el-Bakara surelerinde geçen “Onları yakaladı veya ayırdı” kelimesinin anlamı 
  

Öyleyse onları iyilikle yakala veya iyilikle salıver.

  Bakara Suresi'nde tevkif, boşanmanın sahih olması + onu muhafaza ederek boşamama ve Kur'an metninin gücüyle yanılmazlığına döndürme anlamına gelir {Çünkü Kur'an metni buna Allah tarafından yetki vermiştir ve bu, Allah'ın kulları üzerindeki nimetlerinden biri de boşanan kişinin boşanma çilesinden büyük olmayan geri dönüşü olmayan bir kayıpla çıkması Allah'ın ona iki kez geri alma hakkı vermesi} ile Boşanmanın hesaplanması evlilik hayatına devam etmek demektir ve onu terhis uçurumuna düşmenin eşiğinden kurtarmak, ancak kendisi için hesaplanan bir boşanma kaybı ile, Talak Suresi'nde, koca geri çekilir ve karısını yakalarsa hiçbir kayıp yoktur.Bekleme süresi, ancak Talak Suresi'nde koca, karısını bekleme süresi sonrasına kadar boşanma ilanını ertelemek için tuttu. 

Böylece Bakara Suresi'nin boşanmışı cebinden *boşanmış* *boşanmış ve boşandığı kadının sözleşmesiz ve çeyizsiz geri dönüşünü kazanmıştır. 

Ve Talak Suresini, onu tutarak boşayan, asıl ayrılığın eşiğinde iken, tüm sahayı kazanmış, her şeyi kaybetmek üzereydi, böylece ayetin metni onu kurtardı (böylece onları yakaladılar). ..} toplam kayıp üzerindeki dikenlerinden gerçek toplam kazanca


Allah -u Teâlâ Bakara Suresi'nde , "Kadınları boşadığınız zaman iddetlerini tamamlamış olurlar" buyurmuştur.
 

 Öyleyse onları nezaketle yakalayın 

 veya onları serbest bırakın 

 ve aşırıya kaçmak için onları zarara uğratmayın. 

 

 Ve bunu kim yaparsa kendine zulmetmiş olur. 

 

 Allah'ın ayetlerini alay konusu yapmayın. 

 Ve Allah'ın üzerinizdeki nimetini, size indirdiği Kitap'ı ve size öğüt verdiği hikmeti anın. 

 Allah'tan korkun ve bilin ki Allah her şeyi hakkıyla bilendir.

 

 Kadınları boşarsanız, iddetlerini doldurmuşlardır.  { Blogger'a vadeye ulaşmanın onu en az kayıpla tutmak, boşanmayı saymak ve çeyizsiz veya sözleşmesiz geri almak olduğunu söyledim.} 

 

O halde aralarında güzel bir şekilde anlaşırlarsa, eşlerini yeniden evlenmelerine engel olmayın. 

 

 Buraya ve tamamlamak için, Tanrı'nın izniyle, gelmek için, Tanrı'nın izniyle    -

 Bu, içinizden Allah'a ve ahiret gününe inananlara, sizin için daha akıllı ve daha temiz olan öğütleniyor ve en iyisini Allah bilir.

 

 Ana-babalar da çocuklarını ödünç alıyorlar, emzirmek isteyenlerle dolular, bebekleri, geçimleri ve hayvanlarıyla dolu.Size verileni güzel bir şekilde teslim ettiğinizde Allah'tan korkun ve bilin ki Allah'ın gördüğünü bilin. (Bakara) ne yaparsan yap.: 231 - 233)

Soru: Allah'ın: "Eğer boşarsa, başka bir kocayla evlenmedikçe, ondan sonra ona helâl olmaz" demesinden sonra, Allah'ın sözlerini zikretmenin maksadı nedir? .? (İnek 230

Cevap : Cenâb-ı Hakk'ın şu buyruğundan maksat: Kadının üç boşanmadan sonra kocasına haram kılınmasından sonra, başka bir koca ona girip onu boşayıncaya ve yeni bir akitle ilk kocasına dönünceye kadar caiz değildir. ve çeyiz. Ve şu sözünden sonra: Karısının mutlak kusuru olan yasağın sebebine, onunla ilişki hakkını hor görmesine ve bir oyun oynanması imkânsız hale gelinceye kadar onu hor görmesine değindikten sonra. hızının rüzgarlarıyla, öfkesinin fırtınalarıyla ve akılsızlığıyla. Tanrı bilir.

Kadınlara iyilik

Sual: Yüce Allah şöyle buyurdu: Kadınları boşarsanız ve iddetlerini doldurmuşlarsa, onları iyilikle tutun veya iyilikle bırakın (Bakara: 231)Ve dedi ki: - Şükürler olsun O'nu: Eğer ecellerine ulaşırlarsa, onları ya güzellikle yakalayın ya da onları güzelce ayırın (

Talak Suresi, 2)O

halde neden (Bakara Suresi) ayetinde: Ya da bırakın gitsinler denildi? Ve ayette (boşanma) şöyle denildi: Yoksa onları mı ayırdı?

Cevap: Ayetin (Bakara) bağlamı, kadınlara zarar verilmemesi ve Allah'ın hududunu sabit kılmak için gerekli olmadıkça boşanmaları karşılığında mehirlerinin bir kısmının alınmasının yasaklanması üzerinde vurgu yapmaktadır. yağmaladıkları için onları suçlamak yok. . (inek: 229)Yani eşler, medeni haklarına riayet etmeyeceklerinden korktukları, sonra da tembelliklerini, yani kadının istediği kimse ile evlenmesini engellemedikçe, onlardan bir şey almaları caiz değildir. (Bakara) ayeti bağlamında eşlere zulmetmemeye ve yurda dönüş veya ayrılık durumlarında onlara iyi davranılmasına daha çok vurgu yapılmış ve bu husus bağlamında ona uygun görülmemiştir. ayrılığa, yani boşanmaya işaret eden kelimeyi (ayrılıyorlardı) açıkça söylemesi (ayrıldıkları için) Kelime sadakadan çok istismara daha yakın olduğu için deyimi iyileştirip ayrılığı ilan etmeyerek manaya götüren bir kelimeyle değiştirmiştir. Allah Teala: "Ya onları iyilikle yakala ya da iyilikle salıver" (Bakara Suresi, 231)'den önce Allah'ın: "Boşanma iki defadır, sonra iyilikle tut ya da onunla salıver" buyurdu. (Bakara: 230).) .
{Bakara Suresi'ndeki blogger terhisinin ayrılıktan sonra ayrılık olduğunu, yani ilk boşandığında ilk ayrılıktan sonra nihai ayrılık anlamına geldiğini ve bekleme süresinden sonra onu ayırdığını, Talak Suresi'nin ayrılmasının ise belgelemeden sonra ayrılık olduğunu söyledim. Evli bir çift olarak bekleme süresinde iken bekleme süresi sona erdiğinde, bu ayrılık belgelemeden sonra} Blogger'a dedim ya buradaki yorumcu farkı anlamadı.... Surenin ayetinin bağlamına gelince ( Al-Talak), kadınlara tavsiyede bulunmada, onlara iyi davranmada, onlara iyi davranmada, arkadaşlık ve boşanma hallerinde onlara iyi davranmada bu mübalağayı içermez.
  .

Ve kocaları, onların şu soruya verdikleri cevaba daha layıktırlar

: Kur'an-ı Kerim neden boşanmış erkeklere (Baal) tabirini Yüce Allah'ın şu buyruğunda vermiştir: . Kocaları, barışmak isterlerse onları buna döndürmeye daha çok hak sahibidirler (Bakara Suresi, 228), halbuki Allah Teâlâ'nın ayetinde bu tabir kullanılmamış, daha ziyade (kocaları) boşanmışlar için kullanılmıştır.Kadınları boşarsanız ve iddet sürelerini doldurmuşlarsa, aralarında makul bir zeminde anlaşırlarsa (Bakara Suresi, 232) kocalarıyla evlenmelerine engel olmayın . Boşanma ve bekleme süresi içinde evliliğe geri dönmenin caizliği hakkında?
Cevap : Kur'an-ı Kerim'in dilinin "Baal" kelimesini kullandığından daha önce bahsetmiştik.Ve ( Ba'oula ) eşler arası nifak veya başka türlü evlilik hayatını rahatsız eden, bu hayatı tehdit eden şeyler bağlamında ve bu genel bir yaklaşımdır.Boşananların boşanmış kadınlarıyla evlenmedeki önceliğini olduğu gibi yargılar. boşanmış kadınlarıyla evlenme arzusunu dile getirenlerden daha iyidir.) bir anlamda, birinin diğerine tercihi ile iki tarafın katılımını gerektirir, bu nedenle ifade kurala dayanılarak geldi ve şöyle dedi: kocaları olmadan (kocaları)) .

İkinci ayete gelince , içindeki konuşma boşanmış kadınların işlerinin velilerine yöneliktir ve boşanmış ve boşanmış kadınlar yeniden evliliğe dönmek isterlerse, onların boşanmış kadınlarıyla evlenmelerini engellemelerini yasaklamaktadır. (kocaları) kocaları olmadan boşanırlar ve bu, nafaka yasağının konumu için daha uygundur..

Bu terimlerin her ikisini de daha olası kılan şey şudur:Birinci ayette rekabetin
varlığı ve ikinci ayette yokluğu.
* Şartın şartı kesmemek için tesis edildiği ifadesinden öğrenilen birinci ayetteki inceleme arzusunun zayıflığı, ikinci ayetteki inceleme arzusunun kuvveti ise (eğer) ifadesinden öğrenilmiştir. koşulun gerçekleştiğini doğrulamak için şart konmuştur ve kadınları boşarsanız ve sürelerine ulaşırlarsa, aralarında ünlü olurlarsa kocalarıyla evlenmelerine engel olmayın..

* Birincisi kas yasağından muaf, ikincisi ise onu içeriyor. Tanrı bilir.

Sual: Cenab-ı Hak, "Sizden Allah'a ve ahiret gününe iman edenlere bunu tebliğ ediyor" dedi.( Bakara Suresi, 232) "İşte bu, Allah'a ve ahiret gününe iman edene öğüt verilir" dedi.: 2) Bakara'da neden tekil deniyor? Ve boşanmada dedi ki: Kombinasyon bu mu?

Cevap: Sava (Bakara) ayeti, Yüce Allah'ın: "Sahip olduğunuzdan bir şey almanız size helâl değildir" buyruğunun işaret ettiği gibi, eşlere zulmedilmemesi ve zarar görmemesi gerektiğinin vurgulandığı bir bağlamda gelmiştir. (Bakara Suresi, 229) ve "Aşırı gitmek için onlara eziyet etmeyin" (Bakara Suresi, 231) demesidir.)Ve O'nun: "Allah'ın ayetlerini alaya almayın (Bakara 231) ve "Kadınları boşarsanız ve onlar iddetlerini tamamlamışlarsa, aralarında anlaşırlarsa, kocalarıyla evlenmelerine engel olmayın" buyruğunu almayın. nazik bir şekilde.( Bakara Suresi, 232) ve bu bağlam, bir dizi emir ve yasakları bir araya getirerek, eşlerin parası ve zarar için hırs ve hırs yapmaktan kaçınan kibirli az sayıdaki kişiyi ifade etmek için “tekil” ifadesini çağrıştırdı. mehirlerini alarak veya içlerinden birinin dilediği kimseyle evlenmesini engelleyerek..

Ayetin (boşanma) bağlamına gelince, daha az gergin, daha hafif ve daha sakin bir tondaydı, çünkü içindeki şey - sure - görevde daha kolay, talepte daha hafif ve açgözlülükten daha uzak çünkü Boşanma ile ilgili hükümler Çoğul olan ifadesi, herkese hitap edilen ve onları içeren ifadedir ve bu nedenle (Boşanma) ayetinde şöyle denilmiştir: İnanan ve Al-Tab kelimesi ile ifade edilmesini istemeyen. Çünkü aranızda bulunan id, Bakara Suresi'nin ayetinin aksine, (Boşanma) Suresi ayetinde kendini küçük düşürdüğü ve küçük düşürdüğü belirtilmemiştir. Yanıt verenlerin sayısı ve kadınların parasındaki münzevilerin kıtlığı, ki bu da tekil bir araç olarak ifade ediliyor. Tanrı bilir.

Emzirmenin Süresi

Soru: Bu konu neden Cenâb-ı Hakk'ın: Ve anneler çocuklarını iki tam yıl emzirirler şeklindeki haberden çıkmıştır? (Bakara: 233

Cevap : Emzirme dönemini tamamlamak isteyene iki tam yıl emzirme emri gerçekten cevaplanmış ve emzirme gerçekleşmiş gibi, buna uyma dürtüsünü abartmak. Tanrı bilir.

Soru: Cenâb-ı Hakk'ın: Ve anneler çocuklarını emzirirler âyetinde bilinmesine rağmen konu niçin açılmıştır? (Bakara: 233Cevap : Annelerin çocuklarını emzirme hakkına atıfta bulunulması

, anneliğin altında yatan acıma, merhamet, şefkat ve şefkat anlamlarını harekete geçirmesi, anneleri emzirmeye teşvik etme etkisinden de söz edilmiştir. Tanrı bilir.

 

==================

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

What are the details of the provisions of the census kits to reach the term of abstinence or divorce? //ما هي تفصيلات مراحل الطلاق ؟

  What are the details of the provisions of the census kits to reach the term of abstinence or divorce? ➌ Blog1. Tuesday, September 7, 2021 ...